Woensdag 04-07-2007 vertrekken we om 13:40 naar de Lofoten in Noorwegen, na in de ochtend afscheid van (schoon)zus en (schoon)ouders te hebben genomen.
We passeren de Duitsche grens om 16:40. De rit gaat redelijk vlot en na Hamburg rijden we recht op de zon in. Onder weg zien we in de landerijen en langs de bossen een behoorlijk aantal reeën.
De grens met Denemarken passeren we om 22:30, en de grensgebouwen en bogen zijn verdwenen. Na 618 Km gereden te hebben rijden we Camping Kruså om 22:45 op voor 1 nacht.
Hier zijn we in 1996 ook geweest en er is niet veel veranderd.

Na een rustige nacht staan we donderdag 05-07 om 07:30 op en het is mooi weer.
We hebben een lekker ontbijtje gaan we tanken en naar legoland. Een verrassing voor de jongens, want ze weten het nog niet. Na 135 Km parkeren we om 11:00 de camper, en jeroen gaat inmiddels uit zijn bol.
Het is een fijne vrolijke en zonnige dag, we zien veel nieuwe dingen. Camping Skanderbord Sø camping rijden we om 18:20 op, dit is een prima en schone camping op steenworp afstand van een mooi visrijk en prima kano meer. We hebben vandaag 214 Km gereden. Het is nog lekker weer en er gaan aardappeltjes met kip op de scottelbraai.
Na een wandeling naar het meer gaat het regenen en voor het slapen lezen we wat in de camper.

Legoland Legoland Legoland Skanderborg

Vrijdag 06-07 komen we na 202 Km om 12:00 in Frederikshavn en het regent dat het giet. Nu blijkt maar weer hoe fijn een camper is, want we hebben toilet, eten en drinken bij de hand.
Om 17:45 komen we aan in Göteborg en rijden naar de camping in Lila Edet. Onderweg is de weg op enkele plaatsen ondergestroomd, dat we via de andere weghelft stapvoets door het water rijden.
De camping is heel erg nat, dat de (nieuwe)banden doorslippen en de modder op het dak zit. In de avond wordt het gelukkig droog en lopen we langs het meer.

Denemarken

Zaterdag 07-07 is het droog en schijnt de zon. Na een lekker ontbijt gaan we op weg. We rijden de weg 45 richting Kil, waar we bij een oud collega Arold Boender op bezoek gaan. Arold en Ria hebben een videotheek in Kil, Happy Station.
We praten lekker bij en drinken een kopje koffie, waarna we richting Mora rijden. Bij Torsby gaan we na 304 Km camping 45 op. Vanaf deze camping kun je prachtige wandelingen door het woud maken, er leven beren, lynxen en wolfen. De wolven in dit gebied behoren tot de oudste roedels van Europa. Naar deze camping gaan we in de toekomst zeker terug. 's Avonds eten we lekker aardappeltjes , balletjes en groente van de scottelbraai. Camping 45 is erg schoon en de eigenaar is super vrolijk en vriendelijk. Hij loopt langs met een pot snoep ter begroeting. De camping kost incl stroom 160 Skr.